2010.09.22

Jag blir så less, jag är så less. Hur folk klagar och diskuterar om detta val som nu har varit i detta land, nu har alla som velat gjort sin röst hörd hur de vill att det ska se ut.

Men nu så ska det klagas för att fel parti har kommit in i riksdagen, bara för att det snackas om att de är rasister/nazister. Men hallå?! Nu med risk för att bli både strypt och halshuggen brutalt så tycker jag att det är alldeles rätt att Sverige Demokraterna har kommit in i våran riksdag, för att röra om i grytan där uppe. Jag tycker att de skulle kunna komma med en hel del bra och  har bra saker att kunna tillföra. Främligsfientlighet och allt vad det nu pratas om, nää där håller jag inte alls med.

Bara för att man vill sina egna det bästa istället för att lägga en massa pengar på asylsökande/flyktingar som kommer hit och lever på oss. Visst, de som kommer hit av rätt anledning, jobbar, lär sig språket och lever efter våra seder och regler det är helt okej. Men dem som kommer hit och lever på försäkringskassan och soc har ingenting här att göra, dom vill inte lära sig språket och dom vill inte leva våra seder.  Bara för att man tycker att vården, skolan och våra egna arbetslösa ska få det bättre så då är man rasist/nazist.

Men hur skulle det se ut om vi reste till ett land även om det bara handlar om semester så lever men ju efter deras seder och regler om det finns såna, annars skulle man hamna i fängelset och etc.
Man får ta skeden dit man kommer som jag brukar säga.

Folk har tagit bort vänner från Facebook och sagt upp bekantskapen med folk bara för att de anses ha röstat på fel parti i valet. Men har man ingen egen åsikt? Har man ingen egen vilja längre?

Jag hade för mig att vi lever i ett ”fritt” land, men de verkar ju som om att jag har väldigt fel, bara för att jag har röstat på SD så då har jag röstat fel? Alla tycker vi olika i detta land och det ska vi väl vara väldigt glada över egentligen??? Tänk om alla skulle vilja lika, rösta lika hela tiden? Hur skulle Sverige se ut då?

Vore det inte bättre om alla våra partier skulle kunna samarbeta och kunna kompromissa? Eller är jag ute och cyklar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback