2010.09.15

Dagarna springer som vanligt iväg och jag hänger inte riktigt med i svängarna.
Jobbar och sliter och försöker hinna med mig själv, så gott det går i alla fall.
Sitter just nu och laddar för att ta en promenad och posta ett brev och ut och gå lite.
Rensa tankarna och njuta av att hösten har startat, det känns i luften.
Men jag klagar inte, utan jag trivs, får nu tända mina ljus, koka mig en kopp thé,
krypa ner under min filt i soffan, kolla på film eller ta fram en bra bok och försvinna iväg.
Det är livet det.
Jag är inte sån som springer på krogen eller festar bara för att dricka mig full, jag får inte
ut någonting vettigt utav det, jag sitter hellre hemma i min soffa med ett par goda bekanta
och tar ett glas vin och sitter och pratar bort ett par timmer, det är livskvalité för mig.
Men jag är inte som alla andra och jag står för att vissa i min omgivning tycker att jag är
"gammal" och tråkig. Men jag är hellre med min familj och umgås än att festa
och dricka sig redlös och inte komma ihåg någonting dagen efter.

Kommentarer
Postat av: Peter

Instämmer. :) härligt nu när hösten är igång. :) och jag är också en sådan som hellre sitter hemma med goda vänner och tar någon öl (dricker inte vin så) och pratar än att går ut på krogen och supa skallen av mig.

2010-09-15 @ 14:44:01
Postat av: Linnea

Borta bra men hemma bäst - absolut.. men bara för att man är ute på krogen så betyder det inte att man måste supa sig redlös. man kan va ute med goa vänner och ha trevligt ändå, krogen betyder inte: "supa skallen av sig" sen att det finns folk ute som inte kan behärska intaget av alkohol är väl ändå deras problem?! Ha det bra och hälsa syrran

2010-09-17 @ 08:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback