2010.09.07

Hösten kommer närmare och närmare för var dag som går. Mysigt på ett sätt, man får tända en massa ljus och krypa ner i mina stickade strumpbyxor och ha sjalar m.m. Samtidigt som jag vill ha värmen kvar som är, vill inte ha kallt, inga stormar och rusk. Men nu efter som man lever i detta land är det bara att le och se glad ut och leva med det.
Ska snart ta och hoppa i ridkläderna och rida, har inte varit där på två veckor men det har ju sina själ till att jag inte varit där. Och magen är ju knappast nå bättre egentligen, har ju inte samma intensiva smärta längre, men ont det har jag. Ljuga kan jag inte göra.
Det hela började med att jag har haft små ont i magen av och till under ca en vecka, sen en fredag eftermiddag när jag stod vid diskbänken och skulle laga mat så var det precis som om att någon stack en kniv i sidan vid ovanför högra höften på mig. Jaja, tänkte jag. Det som inte dödar det härdar tänkte och och fortsatte med det jag höll på med. Dagen efter så var det full fart hela dagen, min syster skulle stå brud så det var ju inte bara lite förberedelser som skulle göras under dagen. Så jag sprang och höll på och hade jätte ont men tänkte inte så mycket på det, huvudet var på annat håll än att tänka på min egna kropp. Men så stod jag och pratade med min mamma och pappa som tyckte att jag skulle ringa in till Sjukvård rådgivningen dagen efter för att höra vad de ansåg, efter som att både mamma och pappa har haft blindtarmsinflammation (mammas brast) så var dom oroliga.
Så jag ringde på morgonen och den gulliga sköterskan jag fick prata med i telefonen sa att jag skulle åka in, hon la in en remiss på akuten på en gång, så jag väntade på att Johan skulle komma hem ifrån arbetet, ville inte lämna tjejer och hund själva hemma, kändes lite dumt. Så jag låg i sängen hela förmiddagen, var uppe korta stunder bara. Sen åkte vi in. Läkaren kunde inte hitta någonting (dock tog hon inget ultraljud på blindtarmen).
Så jag blev även undersökt av en gynekolog (Olga från Ryssland med mustasch). Hon klämde och kände och hittade ingenting, inget syntes på ultraljudet på äggstockar eller livmoder, hon tog en odling, inte hört något så då ska det ju inte vara någonting.
Så jag blev satt på penicillin kur i 5 dagar för urinvägsinfektion och 3 diklofenak och full dos av alvedon, och snäll chef har man så jag blev ledig en vecka, hade inte klarat av och jobba heller, nu går det på ren envishet. Det får lov att gå, men ska kontakta husläkaren och göra en ordentlig utredning om vad det kan vara med tanke på att jag fortfarande har ont.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Men usch, det där lät otrevligt =( Jag har haft blindtarmsinflammation, inge vidare. Men det märker du om du har får då får du garanterat feber. Hoppas det löser sig med lilla magen. Krya På Dig

2010-09-09 @ 05:19:31
Postat av: Sippan

Hur har det gått, har du fått reda på vad det är? Kram

2010-09-10 @ 02:22:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback