14.05.2010

En vecka snart till sin ända, helgen är jag ledig och den kommer spenderas mesta dels med nära och kära, imorgon ska vi fara på kalas då sambons kusin har fyllt år tidigare i veckan och söndag ska vi till kyrkan då kära lillasyster har konfirmation. Och jag och älsklingen ska vara lediga tillsammans då och kunna åka båda två, och det känns helt underbart att det blev så. Dom få dagarna som vi får vakna upp brevid varandra betyder så otroligt mycket, inte att man kommer in och pussar på den som ligger kvar i sängen för att man ska åka och jobba. Utan nu kan man få ligga kvar och njuta av varandras närhet. Även fast man är nyvaken och tråkig. Men bara att ha varandra nära på morgonen.

Och vädergudarna säger att det ska vara fint väder hela helgen, och det hoppas vi verkligen på att det ska bli. Så man kan få njuta av våren att den är här. Se hur grönt gräset blir på tomten, hur det växer skott i buskar och i träd runt omkring. Man känner på luften att det luktar vår. Fåglarna som kvittrar, igelkottarna i trädgården som lika fort har tinnitus tack vare våran älskade fyrbenta donna som skäller på dom. Att det är ljust, det är någonting som jag älskar, inte detta tråkiga mörker och det gråa och trista som vi har under höst och vinter. Nu är det färg ute, i alla olika dess slag.
Denna helg ska jag njuta av ledigheten och ta vara på alla stunder med mina nära & kära.

Ha en trevlig helg alla mina läsare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback