Vad lätt allt va när man var liten

Tankar som far i huvudet men jag får inte ordning på dom, de är så mycket som man vill göra men det finns en hel del som hindrar en från att göra det. Ska börja beta av en del av listan efter påsk så att det i alla fall börjar hända någonting. Men listan är lång på saker som man vill göra. Man får prioritera för att få saker och ting i rätt ordning. Det är både större och mindre saker som står på denna lista, men de är just det i vilken ände som man ska börja?!

Vad enkelt det var när man var mindre. Inga krav och inga måsten. Man behövde inte jobba för att tjäna pengar så man kunde leva, betala räkningar, handla mat och allt som man måste nu när man är vuxen. Då kunde man "leka" med sina vänner och allt var så okomplicerat. Man de enda kravet och de enda måstet man hade det var att gå i skolan och göra sina läxor, tänk om det kunde vara så enkelt nu med.

Men nu är det som så att man inte är liten längre, man kan inte gå till mamma och pappa hela tiden.
Nu ska man stå på egna ben och klara sig själv, dom finns där som ett stöd i bakrunden bara.
Och jag har ju den turen att mina föräldrar finns i min närhet hela tiden, i vått och torrt vad som än gäller.
Nu är man vuxen och måste göra alla dessa tråkiga vuxen saker som vuxen livet innebär.
Jobba, städa, tvätta, laga mat, handla, betala räkningar etc.



Foto taget av: Linda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback