Tiden springer ifrån mig

Nu var det helg igen, veckorna bara springer iväg så man inte hinner med själv. Det enda man gör att att jobba, äta, sova och ja. Man försöker hinna med familj och vänner, men man lyckas inte alltid så bra med den saken, dygnen är förkorta, kan man få önska sig några till timmar på dygnet? Skulle bli jätte glad om man kunde få det.
Men de kommer nog bli bättre nu när det blir vår och det blir ljusare ute så man får mera energi än vad man har idag, hoppas gör jag i alla fall.

Men jag personligen känner väldigt stor skillnad energi mässigt nu när de är ljusare ute och lite varmare. Man är mycket piggare, gladare och socialare. De är inte alla dagar man total däckar när man kommer hem ifrån jobbet. Idag är en sån dag bland annat. Och de är riktigt skönt.

Men nu hoppas verkligen på att vintern ger vika så våren får komma fram, tittade i rabatten mot husväggen idag när jag kom hem och de är lite blomster påväg upp, skulle kunna tro att det antigen är snödroppar eller krokusar. Men bara de är för mig ett tecken på att våren har kommit och börjat sitt jobb.

Sitter som vanligt i mitt soffhörn, men datorn i knät som dom flesta eftermiddagar, men jag trivs med det. Få sätta sig ner och glo runt bland bloggar och facebook på vad som hänt och skett runtomkring mig. Har lurarna i pluggade i örat och spotify rullar. Kvinnoboxarvalsen med Mange Myt, hans röst är bra, speciell, låtarna är bra dom. Försöka få karln min att slita sig från tvn och åka in till stan på bolaget och sen handla lite gotte till ikväll, är så söt sugen så de inte är sant åt det.

Helgen kommer bli lika lugn som den verkar, jag jobbar så de blir inte så mycket.
Fick en inbjudan till att åka och titta på finalen i melodifestivalen hos en kär vän med familj, men de blir ju lite sent. Jag som är pensionär när jag jobbar går ju och lägger mig så himla tidigt, men de måstes göras för att man ska vara relativt pigg när klockan ringer och de är dags att krypa upp ur de varma sköna täcket och kuddarna.


Kommentarer
Postat av: Mia

Jaa nu fylls kroppen med ny/mer energi när solen tittar fram... Tänk om man hade en altan som man kunde sitta på :)

Jag får sitta här hemma o hålla på bästaste Darin själv då :P haha ! Inte för att nån annan jag känner tycker likadant :D



Ha en kanon helg vännen

Syns nästa vecka ?

<3

2010-03-12 @ 15:43:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback