På med spenderbyxorna

Har förbannat mig flera mornar i rad nu när solen kommer fram, har inte sett ett jota för att solen är så låg att solskyddet inte hjälper. Sen har jag spänt ögonen så när solen bländer och i snön blir de reflexer, så dom flesta dagar har slutat med huvudvärk. Men nu är det slut på det, tog på mig spenderbyxorna och åkte in till Synsam och kostade på mig ett par solisar, de är ett par såna som man har utanpå sina vanliga, inga clip-on utan vanliga solglasögonen, men lite större så dom vanliga glasögonen får plats under. Så nu kommer de bli lite skillnad på att köra bil, hoppas jag i alla fall. Dessa solglasögon tar bort alla reflexer och ljus som bländar och studsar. Hm ja anvancerat om man säger så.

Ska nu glo lite på Grey´s Anatomy och sedan studsa i ridkläderna och ta bilen och brumma till Heby och hoppa upp på hästryggen igen! Så underbart skönt det är att ha en hobby, någonting som är ens eget.
Imorgon är jag ledig, dagen ska spenderas hemma hos min älskade mamma och umgås och låta hundarna busa, de är ju 3 veckor sedan dom träffades så det behövs att dom får busa av sig lite grann, sen går jag på dom fyra sista dagarna att arbeta innan jag går in på mina softar veckor på schemat igen. Men nu är det underbart att jobba när de är så fint väder, de enda negativa är att man mestadels sitter i sitt lilla växthus till bil. Och de blir varmt när man åker i solen så man vrider ner värmen och när man kommer in i ett skuggparti så blir de kallt.
Men när man är ute och konkar och släpar på tidningarna så är de så ljuvligt, de märks på dom människor man möter ute vilken skillnad de är på den nu när de är så fint och vackert väder, alla blir på mycket bättre humör.


Kommentarer
Postat av: Sippan

Visst är solens effekt på människor fantastisk att möta!

Skönt att du nu slipper få huvudvärk av alla reflexer, det är säkert värt de pengarna.

2010-03-09 @ 18:23:34
Postat av: Olle

Tack för medlidandet! :)

Hoppas dina nya solbrillor gör det lättare att se sambons klantige kusin ute i trafiken när han vinkar... ;)

2010-03-09 @ 21:55:37
URL: http://enarmad.blogspot.com
Postat av: Kvistan

Ja det är ju bra att dom får lite att ta av, tack vad roligt att du tycker det :). Hoppas nya solglasögonen fungerade bra! Kram

2010-03-10 @ 14:30:58
URL: http://kvistan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback