Min söndagmorgon

En vanlig söndag morgon i mitt liv när jag är ledig!
En flera nummer förstor t-shirt, mjukisbyxor och håret uppsatt i en slarvig boll i bak för att hålla håret undan.
Bänkad i soffan framför Nyhetsmorgon. Det skulle vara några intressanta ämnen som de skulle ta upp idag; Om att födas som en kvinna på utsidan och en man på insidan, ett syndrom som drabbar 10 nyfödda barn om året. Sen skulle dom även ta upp om dom som tidigare levt undangömda de förståndshandikappade med t.ex med Downssyndrom, de finns många nu som kommit fram och har fått en karriär, han som är med i Ica reklamen (Mats Melin). För mig ett viktigt och intressant ämne, är nog för att man är utbildad och läst väldigt mycket om det när man gick i gymnasiet.
Sen saker som kommer upp som är mer eller mindre intressanta; Urplock ur vårens mode, Sahlin vs Reinfeldt, Let´s dance finalisterna. Sen nu en annan sak som för mig kommer bli intressant att laserbehandla sin översynthet så man blir av med den. Min dröm att att få göra en laserbehandling för att bli av med mina synfel (närsynt & brytningsfel). Det är inte roligt att vara helt beroende av mina glasögon, har provat linser och ingenting som fungerar för mig.
Utan mina glasögon är jag handikappad, kan inte göra någonting, inte köra bil för jag ser ingenting utan mina glasögon, jag måste hela tiden ha ett par glasögon ligga i reserv som fungerar med ungefär samma stryka som jag har ifall det skulle hända någonting med dom glasögon som jag vardagligen använder.

Nej nu frukost och uppmärksamheten mot tvn.

Kommentarer
Postat av: Olle

Visst är det en plåga att vara närsynt som en mullvad... Jag skulle oxå vilja fixa ögonen...men man är ju lite nervös för sånt oxå...tänk om man blir ännu blindare!? :P

2010-03-21 @ 11:55:06
URL: http://enarmad.blogspot.com
Postat av: Kvistan

Härlig söndagsmorgon tycker jag att det låter som. Nyhetsmorgon det är grejer det :D

2010-03-21 @ 15:09:23
URL: http://kvistan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fin blogg du har :)

kolla gärna in min populära och omtyckta killblogg.

finns garanterat något du gillar där.

egenskrivna dikter är bara en sak att nämna.



Mvh: Beloni, där text blir till verklighet

2010-03-22 @ 19:18:11
URL: http://beloni.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback