Ledig idag ute i Toklunda

Sovmorgon i morse, ledig idag med andra ord. Sov ändra fram till klockan var efter 8 riktigt skönt, sen å se att det var en lika fin dag ute som varit dom senaste dagarna. Vaknade till liv sen packade jag in mig och hunden i bilen och åkte hem till mamma i Torslunda och åt frukost och hundarna fick härja av sig. Det var fyra veckor sen dom träffades sist men det märktes inte på dem och det var ju skönt det. Så nu har jag en utslagen hund som ligger i sängen och hon har förmodligen inga planer på att kliva upp på resten av dagen om hon verkligen inte måste. Och jag förstår henne som dom har sprungit och lekt i snön idag. Det var så underbart skönt att stå ute i solen och se på när dom lekte för fulla muggar.

Idag när mamma sa vad dom skulle äta för mat så blev jag så avundsjuk att jag måste bli en härmapa och laga precis likadan mat. Det blir stekt fläsk med potatis och löksås. De är mumma det, på hög nivå. Får se om jag lyckas göra det lika bra som min mamma alltid gör det, hoppas kan man ju i alla fall göra.

Solglasögonen jag köpte igår är helt underbara, nu är det ljuvligt att köra bil. Slippa bli bländad och att allt reflekterar i glasögonen, så nu kommer de bli en dröm att jobba imorgon och ha dom på sig och man ser allting. Förstår inte hur jag har kunnat klarat mig förut utan såna där. Visst dom kostar, men jag kan säga att dom är lätt värda pengarna. Visst det finns olika alternativ för oss glasögonormar, men man ska hitta ett som passar för en själv, för de är ju individuellt vad som passar en och inte. Och nu har jag hittat mitt, och de är ju tur det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback