Kvällsprat

Nyduschad, morgonrock och linne och handduken kvar på huvudet. Sitter klistrad framför dom desperata hemmafruarna, med en skål popcorn och ett stort glas med cola till det. Kan inte önska mig något annat för en lyckad lugn kväll, jag vill inte ha de nå annorlunda än vad jag har det.

Imorgon har jag planerat in en fika på stan med en kär vän som tar sig till staden för ärenden och bokar in mig i mellan =). Sen vet jag inte mer vad jag ska göra med min lediga dag, sova ut ordentligt. Säger jag varje gång och de händer nästan aldrig, men man kan ju hoppas i alla fall att det ska göra det.

Sitter och tänker på vad jag ska göra med mitt barr på huvudet, vill göra någonting nytt, fräscha till mig lite grann. Men vad ska man hitta på och göra?! Jag vill ha längden som jag har, trivs med mitt långa hår, de är jobbigt att de är så tjockt bara. Ska slänga i lite ny färg också, men det gör jag själv med hjälp av min kära mor eller kära syster. Blir billigare så, kör ju med samma märke och samma färg hela tiden så de känns som om att de inte gör någonting. Någon som har nå trevligt tips på vad man kan göra med ett ganska långt och tjockt hår?

Idag var det inget vidare väder å jobba i, blev blöt och fuktig hel och hållen, men det är bara att le och se glad ut.Vägarna var inget roliga för fem öre. Moddiga, slaskiga och skitigt. Snö kom ner hela dagen, dom sa ju att de skulle gå över i regn, de gjorde det visserligen ett tag, men inte tillräckligt så snön skulle försvinna. Vill ha ett riktigt skyfall med regn så all snö försvinner så våren kan få komma på riktigt nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback