Jag har också rätten att vara frisk

Nu har jag gått och varit sjuk hela långa vintern. Nu är jag less på detta. Började med en vanlig förkylning. Sen hostade jag så jag trodde jag skulle dö, har nu gått och snörvlat ett par veckor. Och idag när jag sluppit snuvan och nästäppan 2 dagar så nu börjar halsont komma. Känner mig sväld och seg i halsen. När är det min tur att få vara frisk? Jag har faktiskt också rätt till att vara frisk. Men just nu verkar det inte så. Har inga krafter kvar, immunsystemet är nere på noll just nu. Det hinner ju aldrig återhämta sig. Utan de kommer hela tiden nya grejer.
Har nu sedan någon vecka tillbaka börjat ta multivitamintabletter, en om dagen. För att skjuta på med lite extra tillskott i hopp om att det ska hjälpa till så man står emot lite mera, men jag vet inte om det gör varken till eller från. Får vänta och se ett tag till om de blir någon bättring eller hur det blir med den saken.

Så länge jag inte har någon feber så kan jag väl överleva, men det är inte roligt när man har gått i flera månader och det inte ger med sig, och jag går inte till läkaren av den anledning att jag anser mig själv kunna känna om de är allvarligare än vanlig förkylning. Jag har bara haft den oturen att allt har kommit i olika omgångar. Allt kan inte komma på en gång så jag blir däckad i några dagar. Nej de är jätte dumt det. Men som sagt det som inte dödar det härdar. Men jag vill kunna ut och umgås med folk, för de vill jag inte göra nu när man är snörvlig, hackig, hostig, halsont och ja allt som jag haft nu under detta vinterhalvår.


Kommentarer
Postat av: Sippan

Det skall bli solsken i några dagar, försök passa på att ta vara på den så du kan få må lite bättre!

2010-03-04 @ 03:06:15
Postat av: Mia

Men vännen, tycker synd om dig som Inte får bli frisk, alltid är det något !

Jag har åkt på en liten förkylning nu, snorig... men annars är det bra.

Måste ses snart, tänkte komma till dig ... ?

Meen bli frisk först :D

Love <3

2010-03-04 @ 10:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback