Vinter i all ära

Vaknar tidigt i ottan och kliver upp och inser att jag har att göra.

Vaknade som alltid tidigt, hm vill också kunna sova ut riktigt länge någon gång. Jaja, de händer väl någongång kan man ju hoppas i alla fall.
Tittar ut och ser att det finns lite sysslor åt mig, snöskottning.
Så nu har jag nyligen kommit in efter en timmes sådan. Det var tung och kompakt snö.
Det hade ju kommit lite grann och självklart har dom plogat upp en jätte fin vall till våran garage uppfart och den var inte att leka med när man skulle ge sig på den.

Om snövallarna man skottat upp är lika hög som en själv är det mycket snö då?
Ja enligt mig så är det så, det är ju inte det lättaste att kasta snö med skyffel om man ska kasta högre än sin egen längd, men det gick på ren envishet.
Så nu är jag färdig för att gå ner och ta en varm härlig dusch, för svettig det blev man kan jag lova. Så det behövs, sen tänker jag äta mig en välförtjänt frukost.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback