Snö snö och åter snö

Det är de enda vi har sett fallit ifrån himlen dom senaste dagarna, solen verkar ha flytt annat land eller nåt för den har vi knappt sett denna vinter. Vill ha sol så man får se lite ljus, nu är de bara grått och trist, blir ju knappt ljust om dagarna. Men nu ska vi inte klaga för mycket heller för den delen nu när vi äntligen har fått riktig vinter som vi inte har haft på flera, flera år. Men de kan ju i alla fall få komma sol. Jag älskar vintern, men inte när man ska sitta ute på vägarna och köra i jobbet, för då får man se både det ena och det andra.

Sen folk i trafiken, de är ju skandal hur dom kör, att vissa ens har körkort de är konstigt för mig. Är man osäker i trafiken så ska man hålla sig hemma, man blir så måttligt road när bilen framför ligger och pendlar i hastigheten 45 km/h - 78 km/h, då håller man verkligen på att få spader. Sen ska man tok bromsa in för att kameran kommer och man ligger då redan under hastighetsbegränsningen, tror dom att man blir fotad ändå? Behöver man inte ut ska man då hålla sig hemma, och om man nu inte vill ligga i hastigheten så kan man åtminstonde stanna och släppa om bilar om man ser att de är en mil kö bakom, men nej jag ligger här med min STORA Nissan Micra och tar upp hela vägen och ser inte att de är massor med bilar bakom.
Älsklingen min brukar säga att jag låter som en skogshuggare när jag jobbar och sitter och gormar och svär över andra trafikanter som är ute. Men de stor jag för att jag kan göra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback