Ovettiga ord från tomma intet

Trött, trött och åter trött. Ögonen håller jag öppna med ett par tändstickor och hinkar coca-cola, inte för att de hjälper mig att bli piggare men men. Helgen består av jobb, medan älsklingen är ledig. Så jag får ju helgen å gå i alla fall. Kommer inte göra så mkt. Försöka få ordning på detta som ska kallas ett hem, just nu ser det mest ut som sju svåra år. Har bara jobbat och jobbat dom två sista veckorna så det har inte blivit så mkt gjort. Men nu jävlar i mig så imorgon när älsklingen är borta så ska jag ta mig i kragen och få detta hus att se ut som ett hem igen, måste ju det med tanke på att han fyller år på måndag och ifall att det skulle komma några så kan det ju vara lite trevligt om de var städat och ser anständigt ut. Nog för att jag vet att dom inte kommer hit för att kontrollera städningen men för min egen skull så känns det mkt bättre.

Just nu sitter min älskade moder, lillasyster, Christer och Mimmi på ett flygplan påväg till Thailand, och jag är inte ett dugg avundsjuk. Johan körde dom till Arlanda idag, fick en bild när dom stod utanför och höll på att packa ur bilen. Hm vill också åka till värmen och få slappa och ha det bra. 3 hela veckor blir dom borta. Kommer kännas tomt att inte prata eller åka ut dit. Eller ja åka ut dit ska jag göra, vattna blommor och titta så att huset står kvar några gånger lär jag göra, jag har lovat att jag ska göra det i alla fall. Jag hoppas att min dag kommer snart att jag kan få packa min väska och dra till värmare land och få vara och upptäcka saker. Men när den dagen kommer vet ja inte, när jag blir pensionär kanske? Ja det visar sig.

Nej ta och sätta fart med maten så man får den i sig någon gång. Köpte hem pizza-kit, med deg och tomatsås. Ska ha på räkor, skinka och ost på den bara. Mums, mycket godare än en pizza du köper av nån turk i stan.


Kommentarer
Postat av: Sippan

Hoppas du får en riktigt skön helg! Låter gott med Pizza. Hälsningar

2010-02-12 @ 18:48:58
Postat av: Linda

Jag vill också. Kunde dom inte pulat ner oss i väskorna?

2010-02-13 @ 12:04:24
URL: http://somlinda.blogg.se/
Postat av: sofia

"Nån turk i stan" hahaha

2010-02-14 @ 13:18:35
Postat av: Linda

Jag kunde ju lixom inte vara annat ju <3

2010-02-15 @ 11:07:42
URL: http://somlinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback