Nu tar fruntimmret kväller

Nyduschad och luktar nyponros, avslappnad och krypit i morgonrocken. Nu har jag tagit kväller för idag.
Ätit middag som fick bestå av hamburgare med bröd, gott och enkelt. Orkade inte med något jätte avancerat idag. Skönt med lite latmans mat ibland, de är så enkelt att göra de hemma istället för att hämta flottig och äcklig hämtmat, nog för att det kan vara gott ibland med inte alltid.
Kvällen kommer ägnas i soffan framför "Halv åtta hos mig" på 4:an först och sedan för att zappa över till "Outsiders" på 5:an och sedan hitta till sängen för att ta dom sista krafterna och jobba sista dagen innan jag får vara ledig en dag.

Imorgon bjuds det på ridning igen, min lilla egen tid. Få träffa människor med samma intresse. Nog för att jag är yngst i hela gruppen. Men jag trivs och känner mig inte yngst, utan väldigt accepterad utav dom andra.

Jag har funderat på en sak, skulle gärna vilja att ni mina läsare skulle komma med en kommentar om hur nu skulle göra i denna situation som jag kommer nämna här nedan:

Ni får ett sms av en person som ni känner ganska väl som skriver att en annan har skrivit att jag är en stor idiot som kan gå in i en affär och handla i mina ridkläder.
Jag skrev till den person ifråga som jag hade fått berättat för mig hade skrivit ut detta att jag ansåg att den kunde komma till mig och säga saker och ting istället för att skriva ut det på sidor där alla kan läsa det.
Och sen skrev jag bara att som du nu skrev så skulle ingen kunna gå ut pga parfymer i duschcremer eller lotioner mm. Eller för att man har husdjur. Tänk lite längre än näsan är lång.
Och nu kommer hon och säger att de är ett påhopp? Det anser jag inte att det är utan att jag bara vill ta reda på fakta och sen säga att har hon någonting att säga så kan hon komma direkt till mig.

Hur skulle ni ställa det i detta?


Kommentarer
Postat av: Sippan

Jag är den som tycker att om man har något att säga så kan man göra det direkt till den det berör. Tyvärr är det alltmer vanligt att man "tycker" saker offentligt istället. Fegt och så onödigt!



Brukar helt enkelt bara stänga av och inte bry mig, anser inte att det är värt min energi och mitt välbefinnande att ödsla det på sådana människor.



Rent sakligt kan jag tycka att det inte är så bra att gå ut och handla i ridkläder (speciellt i en liten affär) eftersom det kan ställa till med problem för den som är allergisk.

Håller samtidigt med dig om att det finns många kategorier av allergiframkallande saker som folk har på sig utan att det syns.



Ha det så bra och kör försiktigt!

2010-02-09 @ 00:01:25
Postat av: Sofia.

Vadå?! Är det nå fel i att handla i ridkläder? Det har jag gjort sen jag va liten vafan!! Hur många ser man inte som handlar i ridkläder varje dag? MÅNGA!! Visst många kan bli jättedåliga av det. Men det måste man nog ta! Jag menar man kommer aldrig ifrån det! Parfym - bussar t.ex.. Nej, det där va ett jävla löjligt mess måste jag säga!!

2010-02-09 @ 07:03:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback