Nu får de vara bra med snö

Snö, snö och åter snö. Vill ju inte ha mera ju, de finns så att de räcker och blir över. Men de är bara att le och se glad ut och se hur de faller mer och mer.
Sen blir de ju så bra att de blåser också, de driver ju just ingenting nu på vägarna.
De blir till att ta det försiktigt ute på vägarna imorgon, bara hoppas att vi kommer iväg i skaplig tid.

De gick bra hos tandläkaren i alla fall, plocka en massa tandsten så nu känns det helt nytt och fräscht i munnen, lite konstigt också, men de är ju såhär de ska vara, de gick på 70 kr, hade nån sån hära tandvårds grejs rabatt ifrån Försäkringskassan på 300 kr och de tackade man ju inte nej till, så den använde jag. Ska få en nykallelse för undersökning i oktober och då skulle jag väl ha hunnit fått nån ny sån där rabatt, men varför har man sån? De fattar inte jag.

Nej snart är det dags att parkera rumpan i soffan och titta på "Halv åtta hos mig", japp jag vet låter urfånigt, men jag har verkligen fastnat för de programmet, ett av de få tv program som jag faktiskt tittar på. Ska nog ta och göra i ordning lite thé och smörgås till det, vi åt mitt på dagen idag så de blir bara lite grann nu ikväll.


Kommentarer
Postat av: Sippan

Skönt att det gick bra hos tandläkaren, det är inte det roligaste här i världen att gå dit men känns alltid bra efteråt.

Skönt att ha dig tillbaka! Läser även om jag inte kommenterar varje gång.

2010-02-04 @ 01:37:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback