Nog för att jag älskar vintern

Vaknar och tittar ut och ser att de både snöar och blåser. Tittar på termometern och den visar - 14 ute.

Burrar för mig själv och inser att jag är glad att jag slipper vara ute i trafiken idag.
Sitter här inne i värmen och tittar ut och är inte ett dugg avundsjuk på mina kollegor som är ute och kör och arbetar idag, tycker synd om dom.
Det blåser små djävular ute, huvva, inte ens hunden ville vara ute någon längre stund när vi var ut.
Hon gick och gjorde sitt sen ville hon in på en gång idag. Och ingen var mer tacksam än jag för det.
Blåsten letade sig igenom mina ytterkläder och snön hittade innan för jackan och in till nacken.

Jag och dotra i huset har precis suttit och ätit alldeles för mycket frukost.
Thé och rostade mackor och dagens kvällstidningar.
Mys, vill inte ha det nå annorlunda än så.
Gå ner och slå en glutt i pannan och se om man ska stoppa in någon pinne till och sedan hänga lite tvätt.
Plocka och dona lite här hemma, eller om man skulle slå sig ner i soffan och titta på en film kanske.
Får se vilket som lockar mest.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback