Hur var de nu 20 år eller 90 år?

Trött, sliten och ont. De va de där med att man är 20 och fast i en 90 årings kropp igen. Denna kyla kommer ta knäcken på mig snart. Måste ringa till en massör nästa vecka som får reda ur ryggen på en. Den krampar och de drar och gör ont, har låsningar och knutar på flera olika ställen, inte alls så trevligt. Men de känns mest när de är kallt. De är bara å bit ihop, de som inte dödar de härdar.

De känns som om att man bara gnäller och gnäller. Men ja gnäller inte över minsta lilla utan när jag väl säger någonting så har jag verkligen ont. Som med min axel, det har jag mer eller mindre ont i hela tiden. Så man lär sig härda ut med smärta, de är förjävligt att det ska behöva vara så, men det finns ju ingenting som dom kan göra med den, den kommer alltid sitta lite fel nu sen skuldran inte sitter som den ska.

Ridningen gick väldigt bra ikväll, börjar finpusta lite på galopp fattningarna, nu kan jag få dom riktigt fina och diskreta. Härligt. De mesta börjar släppa mer och mer också för den delen, att gå i form och ställa och böja. De tar ett tag, är fortfarande lite ringrostig det var ju ändå ett par år sedan jag höll på. Men de är så skönt att ha börjat igen, få göra det för att man vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback