Fingrar som värker av kylan

När det värker i fingrarna av kylan när man arbetar så börjar man ifråga sätta sitt yrkesval.

Det är bara en av de väldigt få saker som är negativt med mitt arbete. Idag trodde jag att fingrarna skulle trilla av eller någonting, det värkte så i fingrarna att jag inte hade någon känsel och kunde knappt röra dom.
-29 grader visade yttertempraturen när jag åkte hemifrån imorse, trodde inte det var sant.
Men det var bara ta på sig kläder och se glad ut.

Hade inte ens sån trevlig natt till idag, satt på toaletten 1 ½ timme.
Huvaligen säger jag bara, det var inte så trevligt. Men vad ska man göra.
Blir så ibland, magknip så jag tror att jag ska spricka av smärta.
Känns som knivhugg i hela magen.
Så när klockan ringde så ville jag inte tro att det var sant.
Hade timmarna gått så fort.

Sippan: Du frågade om jag hade lagt mig i andra änden av soffan med hunden. Ja det gjorde jag och somnade gått till en film i dvdn och till sällskap hade jag sambons yngsta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback