Påsken kom och är nu snart förbi

En dag kvar sen är påsken över för detta år, skönt att få återgå till vardagen med alla består som den innebär. Inte en massa ökad upplaga med tidningar och inte en massa måsten och hinna med att träffa och umgås med alla och att man får äta vanlig mat igen, visst de är jätte gott med påsk-mat, men med motta. Tacka vet jag riktig mat (husmanskost), det är vad som behövs för att få den rätta energin för mig.

Har nu två väckningar kvar av väckarklockor innan jag får ta och sova ut en dag, onsdagen kommer nog tillbringas i sängen och i soffan och inte göra så mycket vettigt. Men känner jag mig rätt är jag uppe och springer redan vid sju snåret på morgonen. Varför kan jag inte vara som alla andra som kan sova ut ordentligt när man är ledig?
Men de är väl tur de att jag inte är som alla andra, det skulle vara så himla tråkigt om de var så.

Jag är den jag är, ingen kan komma och ändra på det.
Duger de inte så gå då åt ett annat håll och stå ditt kast.
Jag tar ingen skit av folk som inte är vettiga eller står för vad dom gör.
Falska människor vill jag inte ha i mitt liv och har därför gjort mig av med alla
dom som funnits i mitt liv. De människor som jag vill ha i mitt liv ska kunna ge och ta.
Dom ger mig energi och jag ger tillbaka. Inte bara tar och tar och ingenting får man åter.
Nej dom kan jag lika gärna vara utan, jag har vuxit ifrån alla dessa "fjortis" fasoner!

Nej snart är det dags att bege sig till sängen och inta sovläge och sova ett par timmar innan klockan ringer igen och säger att åt mig att de är dags att ta på sig kläderna och åka och jobba. Men de är måndag och de brukar inte vara så mycket, sen är det ju en röd-måndag så de ska bli skönt det med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback