Påsk i all ära

Påsk med allt vad de innebär, påsk-mat, umgås med familj och vänner. Letade av påskägg och allt.

Men först ska vi jobba innan vi kan ta och umgås med folk, vi är inte som alla andra på helgerna, dom vanliga vilar och sover på förmiddagarna och umgås med nära och kära på eftermiddagarna. Vi jobbar på förmiddagarna och umgås med nära och kära på eftermiddagarna. Allt för det mesta planerat in i minsta detalj för att det ska klaffa och gå så man oftast hinner med allihopa. Nåt som är skönt är att imorgon, vi ska hem till min mamma & c/o och dit kommer storasyster med familj och även lillasyster. Så där får vi flera flugor på en och samma smäll och det underlättar ju lite granna. Söndag eftermiddag ska vi hinna med pappa, en fika och sitta och prata och se vad som händer runt omkring oss.

Helgen kommer vara nykter, kan bero på att jag jobbar hela helgen, sen fick jag nog efter förra helgen, huvvaligen säger jag bara.
Sitter och laddar för att klippa älsklingen och sen åka till Saladamm och äta mat och bada vedeldad tunna. Mys på högnivå.

Men jag känner att alla har sån hysteri angående alla högtider som vi firar, det ska vara så mycket och att man ska hinna träffa alla. Man har inte mer än 24 timmar på ett dygn, om nu ingen annan har fler. Då skulle jag gärna vilja att någon skänkte några timmar till mig, för jag skulle allt ibland vilja ha fler timmar på mitt dygn för att hinna med allt som man vill göra.

Kommentarer
Postat av: Sippan

Hoppas du får en stressfri och härlig helg!

2010-04-03 @ 01:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback