25.04.2010

Hade en helt underbar dag igår i Stockholm med mamma och mina två systrar. Vi "rövade" bort lillasyster som fyller 15 år på måndag. Vi hade en liten suprise till henne, hennes födelsedags present från mig och stora syster var att vi bjöd henne på musikal Grease den svenska versionen med Sebastian Karlsson i från Morgongåva och Marie Serneholt som huvudrolls innehavare. Musikalen var jätte bra, dom har plockat ut alla go bitar ifrån filmen och satt den i Sverige/Stockholm under samma tidsperiod. Den är verkligen sevärd kan jag lova.

Vi parkerade bilen i Bålsta och tog pendeln in till T-centralen för att slippa köra i storstan och det var skönt. Vi intog en lättare lunch på ett lunchhak precis brevid Göra Lejon och sen vidare in till Mc Donalds och tog varsin kaffe och gick och satt oss på ett litet torg i närheten och lyssnade på ett blues band som spelade. Jätte duktiga karlar som spelade rätt sorts musik enligt mig. Sen tog vi oss till Göta Lejon och såg musikalen. Och som sagt den var jätte bra. Sen tog vi T-banan till Gamla stan och intog en kina restaurang och åt mat. Sen började vi resan hemåt till landet igen.

Och så skönt det var att sätta sig på pendeln igen mot rätt rikting och lämna storstan och komma hem till landet igen. Jag är verkligen ingen storstad brutta. Nä, all stress och alla människor. PANIK säger jag bara, huvvaligen jag förstår mig inte på dom som bor i det där hela tiden. Jag är slut efter att ha tillbringat en hel dag där så skönt att komma hem till landsvägar och skog och åkermark igen.

Så skönt att få vara varandra nära helt ensamma en hel dag, utan karlar och barn, nog för att jag älskar dom också, men ibland behövs det egen tid med mamma och systrar. Få prata ifred och ha kul och skoj och ladda batterierna med varandra. Så nu ska vi försöka införa detta som en tradition att ta oss iväg en gång per år och då till och med bo på hotell över natten.


Kommentarer
Postat av: Sippan

En heldag ensam med mamma och systrar måste vara jätteskönt! Gör det till en vana, lovar att det kommer att uppskattas av er alla. Kanske ni kan göra det mer än 1 gång/år fast då i lite mindre format.

Hade tidigare sådana dagar med mina vuxna barn men just nu är det ett bra tag sedan eftersom tiden bara rinner iväg, skall ta tag i det igen - tack för påminnelsen! Kram

2010-04-28 @ 10:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback