10.04.2010

Haft hela huset fullt av hundar och familj hela eftermiddagen, motorn har kommit i Saaben och mamma lagade super god thaimat, mätt och belåten. Tackar för det. Nu har dom åkt och lugnet har infunnits sig i huset igen, jag och hunden har parkerat våra rumpor i soffan och har inga större planer på att förflytta oss härifrån om vi verkligen inte måste göra det. Båda trötta och utslagna, jag har jobbat hela förmiddagen och det känns. Man är inte världens sociala människa kan jag ju lova. Känns som om att de är lite försent för att ta en lur. Blir slöglo på tv och bara vara resten av eftermiddagen och kvällen.

Dom har ju lovat fint väder i helgen, men undra tro var de är någonstans, de är grått, trist och ruggigt, ingen värme burr. Regnade hela morgonen och förmiddagen, blåste kallt och var trist. Vädergudarna har ju sagt flera helger i rad att de ska bli värme och sol, men de vädret måste ha rest någon annanstans för här är den ju inte i alla fall.

Medans mammsen var här fick hon hjälpa mig med deklarationen så nu är den inskickad och färdig. Skönt pengarna kommer till midsommar känns riktigt najs, pengar som jag kan stoppa undan och ha ifall att det behövs, ligga som ett buffert ifall det skulle behövas, och jag hoppas på att den bufferten kommer växa och bli lite större.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback