Skärpning

Det är konstigt att det ska behöva hända någonting innan man fattar att man bara har livet till låns. Det är när det händer nåt som man verkligen inser vad en vän verkligen betyder för en.Vi människor är väldigt dåliga på att säga till varandra vad vi tycker om varandra. Det måste verkligen bli en ändring på det. Vi måste börja berätta för varandra att vi tycker om varandra.

Små ord som jag tycker om dig eller en kram gör så stor skillnad och från och med nu ska jag bättra mig i alla fall. Sen börja med att fråga hur folk mår. Nu gör man bara det om det har hänt någonting eller om någon är sjuk. Det är illa, man ska alltid fråga hur den andra mår. Såna små saker kan förgylla ens dag.

Det som fick mig att tänka på det var att en väldigt nära vän till mig var med om en bilolycka i morse. Dom fick lov att klippa upp taket på hennes bil och hon ligger nu på Akademiska i Uppsala, jag har pratat med henne och det var skönt det. Hon är väldigt medtagen och har smärtor i rygg och nacke.


En ros som jag vill ge till alla mina nära och kära


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag ska bli bättre. Tillsammans. Jag börjar nu!

2009-10-07 @ 12:03:42
URL: http://skriftform.blogg.se/
Postat av: Sippan

Visst är det konstigt att det skall behöva vara så? Försöker komma ihåg att tala om att jag bryr mig men missar tyvärr ibland ändå! Kram

2009-10-08 @ 01:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback