Lördagen den trettioförsta i tionde tjugohundranio

Det borde vara olagligt att vakna tidigt en lördag när man är ledig, men nu hade jag den turen att jag kunde somna om på soffan en timme eller två. Nyss fått i mig lite frukost så nu sitter jag här med mitt glas thé och slö glor på allt dåligt som sänds på tv en lördagförmiddag. Laddar för att sätta i plattången i kontakten och platta håret. Jag ser ut som ett troll, la mig med blött hår, så nu gör det inte att göra nåt annat än att platta.
Idag ska jag till storasyster och fika och umgås och sedan åka upp till kyrkogården och tända ljus för mormor, Marianne och Torbjörn. Får se om älsklingen vill åka ikväll sen och tända några ljus, inte för att jag tror att han vill det, men man vet aldrig.

Det är ganska konstigt att allhelgona/Halloween har olika betydelser i olika länder, som i Amerika är ska det spökas ut och gå ut med bus eller godis, och här i Sverige så går vi till kyrkogården alternativt minneslunden och tänder ljus för de som gått vidare och sänder dom en extra tanke.

Kommentarer
Postat av: Linda

Eller så gömmer man sig hemma i lägenheten med gråten i halsen, tänder ett ljus och försöker minnas när jag sist hörde hans röst och förtränger min sista kram som endast gjorde ont. Kan jag inte få krama igen, och att den då är varm, mjuk och härlig. Kärleksfull. Sådär perfekt. Jag saknar honom mer vissa dagar än andra.

2009-10-31 @ 15:44:11
URL: http://skriftform.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback