Kvälls tankar

Varför försummar man sina vänner? Och bara frågar hur dom mår om de hänt något?
Varför är vi människor så dåliga på att säga till varann att man tycker om varann?
Jag har än inte levt ett sånt långt liv, men jag vet väldigt mycket om livet och det är att vi människor är väldigt dåliga på att ta hand om varandra, vänner och familj det spelar ingen roll. Varför är det så?
Varför är vi så dåliga på att tala om för varandra hur mycket man betyder?
En sak har jag nu lärt mig, man ska inte snåla med orden till sina nära och kära och nu kommer jag dela med mig av mina ord till dom som jag verkligen tycker om.

Blir man mer kär bara för att man gifter sig och sätter en till ring på fingret?
Det är en tanke som slog mig. Vissa gör allting till pompa och ståt när dom gifter sig, men älskar dom varandra mer bara för att dom ställer till med världens baluns?
Man kan ju göra samma saker även fast man inte är gift, man kan skriva papper imellan sig och ja allt. Jag förstår inte riktigt dom som gör sitt giftermål till världens grej, om och när jag nu ska gifta mig så vill jag ha det så intimt som möjligt, inget stort utan väldigt litet med bara dom närmaste och ingenting annat!
Det kanske är jag som är knäpp eller dum, men så vill jag ha det, kanske om när jag fått barn att ha dop och giftermålet samtidigt, det är också en tanke som jag haft med mig.



Kommentarer
Postat av: Linda

Vi är fega, själviska och tar mycket för givet. Vi tar för givet att våra vänner finns där 24/7 och inget händer. Så är inte fallet.



Jag vill gifta mig för att jag vill bli fru. Kunna säga att han är min man, och vill visa och lova evig kärlek inför min familj och vänner. Hur stort eller litet, vet jag inte idag. Men jag vill ha våran dag, inte tillsammans med dop. Vi blir inte mer kära men vi kanske blir mer lyckliga. För det finns väl ingen gräns för lycka? Eller?

2009-10-07 @ 21:08:30
URL: http://skriftform.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback