Klagomål

Min smärtgräns är nådd för länge sen nu. Mensvärk är den värsta smärtan som man bara kan ha, en smärta som kommer åter varje månad, men man lär sig aldrig hur den är. Det är samma smärta varje gång. Vankar av och an som en osalig ande och vet inte vad jag ska ta mig till. Svullen och uppblåst, känner mig som en flodpadda. Tabletterna hjälper knappt, så vad ska jag göra, värme kanske? Hur ska jag göra ingen vetekudde eller värmedyna har jag heller. Får ta en PET-flaska och fylla den med varmvatten, måste nog ha två, en till magen och en till ryggen då värken sitter på båda ställerna, en kopp thé kanske skulle hjälpa?! Då blir man ju lite varm inombords. Hm får se, knatar runt i mjukisar (de enda byxor jag får på mig i stort sätt) och en stor T-shirt, ingenting ska sitta åt. Bh:n gör bara ont och är i vägen, det är ett helvete att vara kvinna i vissa lägen, men det är bara att bita ihop och se glad ut i alla fall. Om jag skulle slippa mensvärken skulle det vara en helt annan sak då skulle jag kunna överleva utan större problem, men nu är det så att man inte är så lyckligt lottad.


Älsklingen tänder en brasa i öppna spisen för att det ska kännas bättre för mig, göra en kopp thé och ta på mig morgonrocken, är frusen och trött. Blev ju väckt när jag hade somnat så skönt ett tag när jag skulle kolla på filmen Upp, den verkar helt okej, ska titta klart imorgon Ikväll blir det till att titta på SOS Gute och lite på Rosa Bandet galan, uppkrupen i hjärtats famn med varsin chipspåse och bara känna närhet.

Foto: Linda Kanfalk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback