Jämmer & elände

Host, snörvel och hack. Så låter det här i huset. Förkylt och alltmänt kasst. Älsklingen är i alla fall feberfri idag och det är ju nåt positivt. Nu verkar det vara min tur, nyser, snörvlar och hostar. Ingen feber än så länge och då är jag fortfarande glad. För då har jag ork i alla fall. Blir lugnt, tvättas och ska dra en vals med snabeldraken lite senare. Frukosten avklarad, en tallrik med skogsbärs yoghurt. Riktigt smarrigt. Den 4 benta ligger nere i sängen igen och sover som vanligt. Vikt undan en massa tvätt så det får plats med mera.
Funderar på att plocka ihop min telefon idag och se om den vill fungera eller om den bara är att kassera. Hoppas på det förstnämna i alla fall.



När jag klev upp imorse visade termometern på minus gradet. Kändes inte allt för trevligt. Men nu är hösten här, som igår när jag jobbade då bet det lite i fingrarna till och med. Vill ha snö och vinter nu. Jag är inte som alla andra, men vill kunna ut och leka med mina syskonbarn, hunden och mina vänner!

Foto: Jag


Kommentarer
Postat av: Linda

Krya på dig. Jag kräver fotograferingen vi diskuterat länge nu nästa gång vi ses. Och mannen i husets talan existerar inte ;)

2009-10-06 @ 12:44:28
URL: http://skriftform.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback