Jag vet vad jag har å göra

En ny vacker dag är utan för, termometern visar på lite minus grader, men det hindrar inte mig. En brasa i pannan så det blir varmt och gött här inne. Nyhetsmorgon på tvn, en hund som leker i soffan och jag med fötterna på bordet och ska göra lite frukost. Sen ska jag börja kärra in och trava veden som är på kärran. Den ska tömmas så att vi kan åka och hämta mera! Inte kommer vi frysa i vinter i alla fall! Det känns riktigt skönt det!

Vi pratar och planerar om hur vi vill ha det här hemma, det kommer bli lite förändringar. Vi får se, som min pappa skulle ha sagt.
Nej nu gorrar hunden åt mig, tror hon har ett önskemål om att få gå ut och göra sitt, jag för acceptera det så hon får som hon vill. Sen får de bli frukost åt mig så jag kan börja med mina bravader idag.



Foto: Linda Kanfalk 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback