En ny dag

En ny dag som man kan börja med nya tag, mår mycket bättre än igår i alla fall.
Idag ska det börjas listas på en prioriteringslista här hemma på saker och ting som ska göras nu innan vintern knackar på dörren. Det blir som lättast då, kunna pricka av när saker och ting är gjorda. Lägga ut lite saker på blocket, kasta och sortera.

Det är kyligt, sitter med raggsockorna på fötterna och småfryser i alla fall, ska leta reda på ett par andra byxor som är varmare än mina pyjamas byxor som jag fortfarande har på mig.
Tvn står på och låter lite i bakrunden, känns så ensamt annars.
Älsklingen var hem och vände lika fort ungefär, han är på hemkommande om några timmar, så jag har några timmar att fördriva under tiden.
Var ut med hunden och nu ligger hon nere i sängen igen och tycker att det är kallt så hon gosar ner sig med alla täcken och kuddar och sover bort dagen som hon alltid gör.


Bild på Andersjöfallet som ligger i Fjällnäs
Foto: Jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback