En helt vanlig arbetsdag

Nyligen hemkommen efter en runda till Ludvika. Ligger nu på soffan och lyssnar på när älsklingen mer och mer somnar djupare och djupare och snarkningarna börjar komma, låter ganska skönt. Men jag ska hålla mig vaken. Lägger mig hellre tidigt som jag gjorde igår 21.15 stod klockan på när jag kröp ner under täcket. Riktigt underbart skönt, var riktigt utvilad när klockan ringde 03.45 i morse.
Ska snart åka in till optikern och lämna in lite papper, för att i samma veva hämta Linda. Hon kräver kaffe och prat det är skönt, inga mera krav. Bara lite sällskap. Hunden ligger vid mina frusna fötter och värmer dom riktigt skönt faktiskt.
Tvn står på lite lågt och bara låter och finns där. Lite sällskap mer än bara datorn. Nej försöka få på sig lite andra kläder än arbetskläderna kanske, skulle vara riktigt skönt, leta reda på mina mjukisar och ett par varma strumpor, kanske till och med blir så att jag hittar raggsockorna.

 
Foto: L K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback