En grå och trist morgon

Vilken sovmorgon jag tog, vaknade 07.40. Hmm man är ju inte riktigt klok egentligen, tycker jag skulle ha sovit längre. Men men inget jag kan göra någonting åt. Sitter här i soffan med morgonrocken runt mig. På tvn visas Nyhetsmorgon, finns inte så mycket bättre att titta på när man är uppe såhär tidigt. Kvar nere i sängen ligger hunden och snarkar och sover så skönt, hon har förmodligen inga planer på att kliva upp än på en timme om jag känner henne rätt. Får se vad denna dag har att bjuda på, har faktiskt inga planer alls. Ska väl plocka och städa lite här hemma kanske. Älsklingen började som sagt redan lite igår. Det är ju mulet så jag kanske skulle ta och passa på att tvätta fönstren och byta lite gardiner. Kanske inte skulle vara någon dum idé. Fick lite glada besked igår. Säger inget mera just för tillfället. Det kommer så småningom. Nej om man skulle peta i sig lite frukost och sen ta och ta tag i fönstren. När jag sa det så tror jag det blir lagom att hålla på med faktiskt. Få på sig lite andra kläder kanske. Än bara en morgonrock, känns som om att det behövs lite mer bekvämare saker när man ska hålla på med sånt.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback