Kvällsprat

Vintern har nu kommit och knackat på våra dörrar. Snön faller ner och yr runt ute. Kalla vindar som river oss på våra kinder när man är ute. Nu har man en anledning till att få sitta inne i soffan med en filt och lite tända ljus och en varm filt runt sig. Koka en kopp med nåt gott thé eller koka ihop lite varmchoklad och sitta och titta på tv eller varför inte en bra film?

Det tänker jag göra på söndag om detta väder fortsätter, då tänker jag inte gå ut mer än vad jag behöver, innan dess så ska jag jobba, man är inte ute ur bilen längre än vad man behöver när man jobbar, det yr in en massa snö innanför tröjan och kinderna blir alldeles röda och vinden river ganska hårt. När man kommer in igen så känner man hur vädret har bitit och att man är frusen, det tar ett tag innan man får upp värmen igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback