Kvällen går i lugn takt

Strosar runt i linne och trosor och gäspar så käkarna nästan går ur led. Har sällskap av desperata hemmafruarna på femman. Det stor ett stort och kallt glas med Sprite på bordet som släcker min väldiga törst som finns ikväll. Hjärtat mitt sitter vid sin dator och spelar Jewel Quest, som nästan varje kväll. Sängen är väldigt lockande just nu, känns som om att man kommer sova gott i natt, det blev ingen lur idag, fråga mig inte varför. Det vet jag ärligt inte. Nere i sängen ligger min sängvärmare alias Kira. Så det kommer vara riktigt varmt och härligt när jag tänker krypa ner och försöka se klart på Da vinci koden som jag jag försökt se nu några kvällar, eller rättare sagt jag har nog hållt på en vecka, det blir några kaptitel i taget.

Imorgon är jag ledig, kommer spenderas med att försöka sova ut lite grann. Sen kommer resten av dagen att spenderas hemma hos min älskade mamma i Torslunda, dom behöver stöd och lite avslastning efter allt. Det är inte färdigt än, men hoppas på det bästa nu i alla fall. Inte säker på att det kommer att fungera, inte alls.
Jag är tom, vet inte vad jag ska säga. Man fungerar inte som människa, ingenting är som det ska. Man sover oroligt, man tänker och tänker och vill komma på nån slags lösning. Jag tror mig veta den enda rätta och bästa lösningen. Men vissa andra tycker inte det tydligen, sen är det så svårt att säga någonting.

Jag är glad för dom vänner jag har, dom som finns där 24/7.
Jag har hellre få riktiga, nära, betydelsefulla vänner och som ger en kraft. Som man kan ringa och spy ur sig saker som sedan rinner av dem och de vet att de kan göra samma sak tillbaka.
Än många ytliga vänner som bara tar och tar och inte ger någonting tillbaka.
Dom bara tar en massa kraft utav en.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback