Klagokärring?

Har egentligen ingen ork eller lust att hålla på. Men jag gör det ändå. Gardiner ska upp, ett fönster kvar å tvätta. När de väl är klart så ska det pyntas. Nej fy f*n, har ingen känsla alls för det här med julen just nu. Så varför håller jag på egentligen? Jo för att det ska vara så, det går på rutin allting känns de som.
Tjejerna ska hem idag, tror dom var nöjda med gårdagen. Bakade pepparkakor och saffransbröd.

Känner faktiskt inte så mycket av grissprutan, öm och ont i armen, svullen i händerna och ont i lederna och orkar inte hålla på med saker hela tiden, måste sätta mig ner ibland. Det är det ända, trodde det skulle vara mycket värre än vad det är. Men man ska väl inte ropa hej än känns det som, då kommer det väl ett bakslag som ett brev på posten.
Men nu är man skyddad i alla fall, skönt det. Så nu ska man inte behöva oroa sig att man ska åka på svininfluensan, men man vet ju som sagt inte heller.

Imorgon ska jag tillbaka till verkligheten, jobba. Skönt, sitta i min tidningsbil och fundera och tänka. Det är riktigt skönt faktiskt och sitta där i sin ensamhet och bara vara. Ibland är det positivt ibland negativt, det beror ju på lite vad man sitter och tänker på. Har ännu en softar vecka framför mig, jobb mån-tis ledig ons, jobba tors-fre och sen ledig lör-mån riktigt härligt faktiskt.

Nej få tummen ur igen och göra det sista med gardinerna så är man i alla fall klar med den saken och har den ur världen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback