Kan man få tiden att sakta ner

Då var ännu en helg till ända, har ägnat den med att jobba, och inte just så mycket annat, jo var på kalas igår älskade farmor fyllde 72 år. Så åkte dit och tog en fika. Mycket trevligt att se alla en liten stund, man har ju fullt upp hela tiden så man måste passa på när man kan.

Jag hinner inte med tiden, vart tar den vägen? Den bara springer ifrån mig och jag hinner inte ikapp. Jag vet inte var det senaste åren har tagit vägen. Jag har tagit körkort, tagit studenten och mycket, mycket mera har hänt som ni vet mina vänner. Men det känns som om att jag står kvar för några år sedan, men nej jag gör ju inte det. Hm, kan man inte få tiden att sakta ner så man hinner med den?

Ledig imorgon, ska spenderas med att försöka tvätta dom sista fönstren, och byta gardiner, vika tvätt och plocka och dona. Riktiga husmors sysslor, men det är ett ont måste men det är ingen som gör det åt en.

Kvällen kommer spenderas med tv i soffan och lite tända ljus, mys och pys som bara den, ägna tid åt varandra, närhet och ömhet.


Kommentarer
Postat av: J o Kotten!

Oj vad mycket du har gjort på kort tid, jag håller ju själv på med körkortet nu, men det går ganska långsamt... Har dock halkbana imorrn, är lite nervös. :) Hur var det att köra halkbana?



KRAM

2009-11-23 @ 21:05:20
URL: http://mypregnancy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback