Jag ser det snöar...

Snön har fallit ner hela dagen, kommit innanför tröjan och hamnat på nacken. De iskalla vindarna har rivit mina kinder. Nu är man lagom väderbiten. Har kommit ur arbetskläderna och fått på mig mjukisar. Sitter med en varm mysig filt runt mig, tänt lite ljus och bänkat mig i soffan, voffsegull har lagt sig tätintill och kurar, hon är inte så jätte sugen på att gå ut. Man får i stort sätt övertala henne. 

Som yrkeschaufför så får man se väldigt mycket i trafiken. Bara för att det kommer lite snö och att dom varnar på radion att man ska ta det lugnt så behöver man inte överdriva. Snön har inte lagt sig på vägen och det har inte ens varit halt någonstans idag där jag har åkt. Visst ska man tänka sig lite för, sikten blir ju sämre och så.
Vissa ska inte ut och köra när dom blir så osäkra.


Kommentarer
Postat av: Kvistan

Hihi, visst äre väl underbart! Jag saknar faktiskt till och med det redan =D Man får ju ut lite aggresioner iaf =D

2009-11-05 @ 18:44:51
URL: http://kvistan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback