Farsdag och mys morgon



Sovmorgon, är det något man kan äta? Har varit vaken sen strax efter 06.00 i morse, ja det är väl morgon nu med. Tvättmaskinen startad, eldning pågår i pannan och diskmaskinen tufflar och går.
Sitter här i köket och myser för mig själv med lite tända ljus, i soffan ligger en hund utslagen och även Daniella, i sin säng ligger Julia och tok sover, det är riktigt skönt med dessa mornar när jag hinner få en stund för mig själv. Äta frukost och knata runt och fnula lite granna.

Morgonklädseln består av leggings, brottarlinne och morgonrock och fluffiga rosa varma tofflor på fötterna. Inte så vackert. Håret uppsatt i en slarvig knut bak i nacken för att det ska hålla sig ur vägen bara.

Försöker börja bli lite nyttig, köper hem grovtbröd, just nu har jag lingongrova hemma, det är saftigt och man blir mättare på dom anser jag. Idag är det Fars-dag, har bjudit hit pappa på middag på eftermiddagen, ska sätta in köttet i ugnen om några timmar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback