Blåmärken & rispor

Jag ser ut som en gammal banan på bena just nu, blåslagen. Hm vad har jag gjort? Jo jobbat, smalbena och knäna är i lagom höjd för mig för att jag ska lyckas slå i dom hela tiden och dom gnussas mot kanterna på bilen när man står och räknar tidningar. Man river sig lite varstans på tidningar och band och djävulskap. Ser ju ut som om att jag har åkt på ordentligt med spö, men hon har ju inte gjort det.

Tonåringarna är här i helgen, huvvaligen säger jag bara. Musiken på och det fnittras och skrattas mest hela tiden. Ganska skönt att ha dom hemma ett tag, synd bara att man är så trött och inte har någon inspiration att hitta på någonting att göra med dom. Får se om vi kan hitta på något till Fars-dag som är på söndag.
Jag har bjudit hit min pappa på middag, bara hoppas att han kan komma. Känns som om att det kommer bli alldeles lagom.

Imorgon ringer klockan innan tuppen har vaknat, ska jobba är egentligen ledig enligt schemat, men är lite snäll för chefen. Så Ludvika here I come. Så jag kommer dejta kudden väldigt tidigt ikväll, gör jag väl ioförsig nästan varje kväll. Morgonpigg och väldans kvällstrött. Men det är skönt faktiskt. I alla fall när man har det jobbet som man har. Ganska skönt också att ha en anledning till att få krypa ner och krama kudden tidigt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback