Rubrik...

Ja gårdagen bjöd ju på en massa intressanta saker.
Mitt på dagen var jag och fyllde på mitt TBE vaccination, jag som verkligen inte klarar av sprutor.
Sen igår kväll så blev jag biten av våran gläfs, av rent misstag, hon skulle försvara mig och jag skulle vända henne för att få henne att tappa fokus på den andra hunden och samtidigt som jag vänder henne så vänder hon upp huvudet och nyper mig i ena bröstet så det gick hål.
Nu ska alla veta att detta var ett rent misstag så ni inte tror att hon attackerade mig.

Så det var bara att tvätta rent och sen åka till akuten.
Ja men vad roligt bara för att man går på ett läkarbesök så får man klippkort inom sjukvården direkt.
Men jag träffade en jätte gullig läkare och det var lika med alla sköterskor som kom in också.
Men tror du inte på själva fan att man ska få en spruta till jo självklart, en stelkramps spruta i fall att.
Ja men vad bra, var ska vi sätta den. Jo jag ber dem sätta den i samma arm som jag fick vaccinationen för att det är lättare för mig att bara vara öm och stel i ena armen än att bli det i båda eftersom jag skulle köra hem också.

Så nu ska jag äta pencillin i 10 dagar, och det blev ju en kostnad som inte var det roligaste att få, nog för att det blev relativit billigt 150 kr på akuten och 218 kr för medicinen.

Så nu blir det inget alkohol på 10 dagar, för det tar bort effekten på pencillinet, nog för att det inte stör mig för jag dricker ju alkohol så himla ofta och mycket menar jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback