Riktig vänskap...

Är någonting man ska vårda ömt.
För den är svår att finna.
Det är inte alla som finner den heller, dom tror att dom har gjort det, men sen helst plötsligt så sker någonting och då är den borta och dom vet inte heller vad som hände, det kan vara för en bagatell bara.
En riktig vänskap ska ge en kraft och inte ta en massa.
Man ska kunna ge och ta och lyssna och ge råd och man ska kunna göra lika mot den andra.
Annars är det inte en äkta vän som man har.
Om man har en riktig vän så ska man kunna lita på den till 100% och man ska kunna prata om allt.
Man behöver inte höras varje dag eller så, utan man vet hela tiden ändå var man har varandra.
Med en riktig vän ska man kunna sitta i varsitt soffhörn och inte alltid behöva säga en massa, utan man känner av varandra. Man behöver ibland bara titta på sin vän och veta på ett ungefär vad det tycker eller vad den vill.
Med vissa vänner har i alla fall jag haft en telepatisk förmåga med. Nu är det säkert någon som tycker att jag är helt dum i bollen, men det är säkert!

Själv har jag några få såna vänner och dom är jag väldigt rädd om.
Det är vänner som hela tiden har visat för mig att dom hela tiden finns här för mig ifall att det skulle vara någonting, och att dom bara är ett telefonsamtal bort och det är inte så himla långt alla gånger.
För det är vänner som jag inte vill mista utan dom är mitt allt och jag vet att om det blir något så kan jag luta mig mot dem och de kan hjälpa och stötta upp mig.
Och jag gör lika så emot dem ifall de skulle behöva det!
Dom som jag bryr mig om talar jag hela tiden om det för.
För helt plötsligt så kan det hända någonting man vet inte vad men så är dom bara borta, och om det skulle ske så skulle jag gråta floder.



Kommentarer
Postat av: Linda

Mig blir du aldrig av med ;)

2009-03-30 @ 20:44:23
URL: http://lmongo.blogg.se/
Postat av: Linda

Mig blir du aldrig av med ;)

2009-03-30 @ 20:44:33
URL: http://lmongo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lova inte för mycket nu LINDA... Så säger du till Alla dina "vänner", men vad händer... ?!

Kanske dags att börja granska sig själv!

2009-03-31 @ 15:15:18
Postat av: Linda

Anonym, du är bara för rolig. IP nummer går att spåra. Texter går att granska och uppenbarligen var du inte en vän i mina ögon, därav lämnade jag din sida. Sorry men sant.

2009-03-31 @ 20:23:04
URL: http://lmongo.blogg.se/
Postat av: carro

bra sakt linda stå på dig...

2009-04-02 @ 13:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback