Money, money, money...

Jag fullkommligt hatar pengar, det är det värsta som finns på denna planet just nu...

Man har aldrig för mycket pengar, utan det är hela tiden tvärtom, men har jämt för lite..
Jag hoppas en dag att jag ska kunna känna att jag kan unna mig någonting, men som de är nu så
verkar det väldigt mörkt på den fronten om jag säger så..

Sen det är med att gå arbetslös, den 23:e denna månad har jag gått hemma i 3 månader,
fatta, de är 3 månader för mycket, fattar inte att det kan vara så himla svårt att få tag på ett
jobb. Det finns ju knappt några jobb som man kan söka..
Finns det ett så har dom katter eller så ska man vara icke rökare.
Sen finns det knappt några barnskötrar jobb som man kan söka heller,
det verkar som om dom hellre vill ha förskolelärare, och sen ska man ha livserfarenhet.
Och det har man inte när man kommit nyss ifrån gymnasiet, eller?
Jo vissa kanske har det, genom att man har småsyskon eller syskonbarn, men det räknas tydligen inte.
Ganska konstigt, det verkar som om dom bara vill ha in gammla nuckor på förskolorna idag!

Hur ska man göra då?
En som nyss tagit studenten?
Ska man vackert ta dom jobb som blir över?
Eller ska man få gå arbetslös utan en enda krona på fickan.
Sen hur ska man kunna överleva om man inte får några pengar?
Ska man vara 20 år och behöva be sina föräldrar om pengar?
De känns ganska fel kan jag ju säga,
det har jag fått gjort nu under dom månader jag har gått hemma.
Det är väldigt pinsamt att vara vuxen och ens föräldrar måste
försörja en fast att man har flyttat hemifrån och allting.

Ganska mycket som snurrar i mitt huvud, vill kunna plita ner allting, men jag vet inte om jag orkar göra det,
sen vet jag inte heller om jag skulle kunna lägga upp det här. Vill inte namnge några personer men det finns dom som skulle känna igen sig i alla fall.
Men men vi får se hur jag göra med den saken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback