Ett inlägg ifrån sängen

Jajamensan, jag ligger nerbäddad i sängen, dyng dålig så att det bara skriker om det.
Feber, hosta, ont i halsen och frossa. Så det är ju influensa liknande.
Jag som inte har tid med detta. Hade ju en massa saker som jag skulle göra.
Men icke då, inte denna gång. Nu får allt skjutas på framtiden.
Skulle ha åkt hem till min älskade pappa ikväll och ätit en bit god mat, men nej.
Får hålla mig hemma och nerbäddad.
Men samtidigt som jag inte orkar någonting så bara kryper det i mig.
Vet inte hur jag ska förklara på nåt annat sätt..

Tur att jag har en sån underbar älskling som säger åt mig att jag ska gå och lägga mig.
Att han ska laga maten, är inte van vid det heller.
Förut så stod jag vid spisen varje dag hur dålig jag än var, spelade ingen roll om jag hade magsjukan eller om jag var svimfärdig så var det jag som stod vid den där förbannade spisen.
Så nu blir man beordrad att gå och lägga sig i soffan och se snygg ut.

Och ser snygg ut gör jag verkligen inte just nu.
Springer runt i pyjamasen, och en tok förstor morgonrock.
Och ändå får man höra att man är skit läcker.
Det känns väldigt skönt.
Men jag känner mig inte skit läcker, jag tycker själv jag ser ut som ett härke eller nåt.

Det är tur att jag har Kira som ligger brevid mig och värmer så jag slipper frysa.

Nu är det film time, "The lost world" sitter i just nu

Kommentarer
Postat av: Sippan

Krya på dig! Då blir det ingen resa i helgen antar jag?

2009-03-12 @ 19:22:07
Postat av: Emma

Sippan: Nej det får skjutas på framtiden, jag som verkligen hade sett fram emot denna resa norröver

2009-03-13 @ 08:46:36
URL: http://emmaoskarina.blogg.se/
Postat av: Linda

JAG FICK JOBBET =)

2009-03-14 @ 16:04:32
URL: http://lmongo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback