Student tider



Igår var det som sagt studenten här i staden.
Var ner och tittade på tåget.
Alla som var så fina, stod och tänkte att det var jag som gick där förra året.
Stolt och lycklig att det då var slut på skolan och att man nu skulle slippa det.
Jag kommer ihåg den dagen som om att det var igår, det var en av de bästa dagar i mitt liv.
Det var en väldigt lång dag men ändå så skönt, för man var nu färdig, skulle inte tillbaka nåt mera.

Så igår va de studentskiva för Putte, god mat och trevligt sällskap, var dock inte kvar så länge.
Var trött och ville hem till mina mjukisbyxor och soffhörnet, tur att man bara hade 75 m hem.

Idag blir det ny studentfest, min kusin Carro.
Ska åka dit med pappa och fira hennes student.
Har inte träffat dom på länge, men det har ju sina anledningar.
Ska bli bättre med det nu!

Ja igår var det fullt ös medvetslös och idag är dom arbetslösa. Tänkt så fort det kan ändras från studerande till arbetslösa. Och i dagens läge är det ju inte så lätt att få jobb heller, jag vet, har blivit varse om det.
Jag har ju gått hemma sen i december. Men nu äntligen har jag jobb och inte bara ett utan 5 stycken helt plötsligt.

Sen får vi se om det blir skolbänken, det visar sig men det lutar väl åt det hållet om inte annat.

Kommentarer
Postat av: Sippan

Måste bara säga att jag blir så glad när jag hör ungdomar som ser till att få jobb så att de kan försörja sig själva.

Perioder av arbetslöshet får man stå ut med, speciellt som läger är idag, men du är ett bevis på att om man verkligen vill och är envis så kan man få jobb. Grattiskram

2009-06-08 @ 21:49:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback