Sjung om studentens lyckliga da´r

Ja idag tar dom studenten.
Usch, det är ett år sen nu jag tog studenten och var har den tiden tagit vägen?
Ett år? Känns som om att det var igår jag hade fullt upp med fotografering, kyrka, lunch och tåg.
Men nej då nu är det en ny kull som ska ut i vuxen livet.
Denna härliga känsla att nu är jag färdig med skolan och behöver inte komma tillbaka.

Men ju mer de kryper mot augusti och skolorna börjar igen så känns det väldigt
underligt att man inte ska tillbaka.
Att man ska fortsätta med det jobbet man har eller söka nytt.
Eller sätta sig och plugga någon annanstans, på någon högskola eller universitet.

Idag kommer det fällas många tårar bland studenterna och man lovar varandra dyrt och heligt att man ska hålla kontakten, men blir det så?
Nej även fast man bor kvar i samma stad så är det så nära men ändå så långt bort på samma gång.

Jag har inte träffat på många ifrån min gymnasieklass, jag har nästan träffat på flera lärare än gamla klasskompisar.
Väldigt underligt, nog för att jag inte var den som hade värsta klassandan, jag gjorde det jag skulle och sen var det bra för min del.

Men ändå, sen har alla fullt upp med jobb och familjer.
Man äter, jobbar, skiter och sover i stort sätt i början.
Och man vill ju försöka hinna med och festa också.
Men det är inte det lättaste i början när man har det dåligt
med pengar, för man är van förut att man får dessa 1050 kr om månaden.
Men nu är det slut med det, nu ska man tjäna ihop pengar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback