Funderingar

Jag har funderat på detta mycket ett tag nu. Om man skaffar sig en blogg en bilddagboken eller vad det än är, varför låser man då den så bara vissa utvalda kan läsa den?
Vad är det för mening med det?
Om man gör så kan man ju lika gärna skita i att ha det då kan man ju vara utan, min åsikt om det hela är att man då inte kan stå för vad man skriver eller lägger ut för någonting, nu är det säkert vissa som anser helt andra saker än vad jag gör. Men det är någonting jag kan ta. Alla människor tycker inte lika saker, men detta är en sak som jag kan irritera mig på. Eller att man hattar med att ha den låst eller öppen varför håller man på så?
Om man inte vill att vem som helt ska få läsa så kan man ju lika gärna skriva en dagbok hemma och låta dom läsa sen när dom hälsar på eller?!

Jag är så trött på människor som inte kan stå för vad dom gjort/skrivit och sen när allt kommer fram så då låser man bloggen för att det tydligen blev jobbigt av att få reda på att vissa människor läser och får reda på vad man skriver om andra människor, för att snacka skit så där, det gör man inte ostraffat alla gånger.

Ha, ja det gick bra denna gång för denna person, men om det skulle bli en till gång så lovar jag att det inte går lika bra.

Kommentarer
Postat av: Sippan

Tycker att om man vill kan man ha flera bloggar med olika syften/inriktningar.

I den som är öppen för alla får man naturligtvis tåla att det inte alltid blir kommentarer man gillar men det hör till sättet att kommunicera så det får man bara tåla.



Håller däremot inte med dig om att man inte kan ha en låst blogg där endast ett fåtal har tillgång till lösen.

I den kan man "skriva av sig" sådant man inte vill lämna ut till vem som helst. Saker man kanske vill ventilera med några utvalda man har förtroende för.

Den bloggen skall självklart vara låst hela tiden annars blir det väldigt konstigt.



2009-07-23 @ 00:54:43
Postat av: Emma

Sippan- Jo det är klart att man kan ha en som är låst att skriva av sig i, men folk som alltid har haft sin blogg öppen och sen helt plötsligt låser den bara för att. Det va så jag menade, att ha en låst som man skriver om saker som man inte vill att alla ska veta om är en annan sak. Men det finns ju vissa som har den öppen och sen låser den en vecka eller så och sen låser upp den det va de jag menade

2009-07-23 @ 06:52:59
URL: http://emmaoskarina.blogg.se/
Postat av: Sippan

OK, förstår!

2009-07-23 @ 20:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback