Tändstickor eller eltejp

Nyligen hemkommna ifrån Torslunda, fick jätte god mat, nötstek med klyftpotatis och béasås. Smarrigt värre var det. Dom kan laga mat dom som ingen annan kan göra, man är alltid för mätt när man kommer därifrån, rättare sagt man rullar därifrån när man väl är färdig.

Ska göra mig en kopp thé och krypa upp i soffan och glo på någonting tror jag. Sitter redan och spelar på läppen och funderar på om jag ska använda tändstickor eller eltejp för att hålla ögonen öppna ett tag till. Den fyrbenta har redan tagit kväller hon ligger här brevid och är trött efter bus med Bullen. Hon snusar och sover så sött redan. Man blir ju bara mera trött utav att höra hennes lugna och djupa andetag. På tvn just nu är det Madagaskar, slutet dock, synd att man missade den. Det är en riktigt bra film.

Imorgon måste jag sparka mig i baken och ta mig i kragen och få upp lite tomtar och grejer, så man får lite mera julkänslor än vad jag har nu. Vill ha snö, massor och kallt 5 minus räcker för mig det är alldels lagom. Bara så att det inte plaskar och slaskar ute. För det blir så skitigt och man vill inte ta i bilen när man ska öppna några dörrar, men man har ju inget annat till val än att göra det ås man blir ju alldeles smackig om händerna när man ska göra det. Men men det är bara att bita ihop och torka av sig efteråt. Det går åt liter vis med spolarvätska, för hur man än gör håller sig på långt avstånd så nog f*n skvätter det och stänker ändå.

Kommentarer
Postat av: Sofia.

Ja, 5 minus räcker! Hatar allt jävla vatten..

2009-12-06 @ 15:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback