Andra december tjugohundranio

En ledig dag till ända, och har man fått någon nytta gjord? Nja inte så värst mycket, fått upp dom sista gardinerna i alla fall, så nu ska det plockas och röjas så man kan få fram alla andra julsaker. Hm mysigt, längtar att få sätta upp alla tomtar och allting. Hoppas på att man kommer till lite mer julstämmning då.

Nu har jag två jobb dagar framför mig och sedan ledig i tre dagar, hm skönt, vet bara inte riktigt vad jag ska ta och hitta på å göra. Det löser sig nog är inte så orolig, funderar på att baka igen, saffransbröd och havrekakor, ett bröd som man bara bakar till jul i min familj, det är ganska roligt att man har sina traditioner som man följer år efter år och som går vidare i alla generationer. Mysigt enligt mig själv, men det är ju inte alla som tycker det.

Väntar på mat, den står i ugnen. Idag serveras köttfärs och potatisgratäng, riktigt mumsigt. Känns nästan som lite lyxigt att äta på en onsdag men det är ju ändå "lill-lördag" så då får man faktiskt.


Kommentarer
Postat av: Sofia.

Ja, men visst äre löjligt! Jag kan inte förstå att folk vill lägga sig i så mycket. Jag menar snälla, jag skiter fullständigt i deras liv. Våra liv är väl tydligen så intressanta :) Avundsjuka kanske :P

2009-12-03 @ 14:02:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback