Livets goda ting...

Det är något jag funderat på ett tag, vad är livets goda ting för folk egentligen?
Folk prioriterar så olika, väldigt olika. Vissa på ett sett som andra anser konstig och vice versa.

Men jag vet i alla fall vad som är mina goda ting här i livet är för någonting, har kommit på det nu under det senaste halvåret. Jag har även prioriterar om här i livet kan jag tala om, vissa saker som jag ansåg var så himla viktiga förut ligger helt och hållet på hyllan nu.

Jag brukar få höra att jag förändrats mycket på senaste tiden, vissa anser det så. Men jag anser bara att jag har hittat tillbaka till min vanliga jag igen,många som känt mig från jag var liten säger "Emma har kommit hem". I början hade jag lite svårt med den saken om jag skulle vara ärlig, vadå kommit hem? Jag har väl alltid varit hemma.

Men ack så fel jag hade, det var inte en siffta som stämde Jag har varit 2 helt olika personer, jag har varit en när jag varit ensam med mina vänner och min familj och en annan när han var med.

Det är konstigt att det kan bli så egentligen, tycker att det är väldigt konstigt att man fungerar så som människa.
Hur man kan agera olika när en person är med och när den inte är med så är man sig själv igen.

Och nu har jag hittat den stora kärleken i mitt liv, den som jag älskar mer än någonting annat på denna jord, den kärlek som jag skulle kunna offra allt för. Den kärlek som jag skulle kunna dö för. Den kärlek som jag inte vill förlora, kommer göra allting för att vårda den ömt och för att behålla den.  Jag törs nu säga att det är riktig och äkta kärlek mellan oss. Skulle inte klara av ett liv utan honom. Vi kompliterar varandra så himla bra. Han har fått mig så himla lugn och sansad och tvärtom jag har även fått honom det. Vi har båda gått igenom livets hårda skola och det har gjort oss till dom vi är idag och jag anser inget negativt i det alls, bara en massa positiva saker!



Fotot taget av Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback