Lite lördags filosofi

Lite tända ljus, tvn står på i bakrunden och låter regnet öser ner utanför fönstret. Vad kan bli bättre än så när man har en mysmorgon i sin ensamhet. Hunden ligger i det andra soffhörner och sover och vägrar gå ut i detta väder och bli blöt om tassarna. En väldigt lat och bestämd donna som gör som hon själv vill.

Slå fart på en brasa i pannan, vika lite tvätt och duscha så man är vacker till kvällen. Det blir dagens uppgifter.
Ikväll bär det av till Rödmossa och avskedsträff för äldsta kusinen som flyttar upp till Lannavaara nästa vecka för att plugga, tänkt om en annan hade haft ork till att fortsätta plugga vad glad jag skulle vara då.

Fick ett sms av en god vän alldeles precis som skrev att jag gör en god gärning varje dag, genom att finnas till för Johan och han för mig. De är värt mera än pengar, fräna bilar och saker.
Och det han skriver stämmer så himla bra.


Foto: Jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback